Wepublic heeft naast de consultancy tak zich steeds meer verder ontwikkeld in de IT voor het up to date houden van de klant met het laatste nieuws. Naast het bestaande platform is er gewerkt aan een simpelere versie, de "Automatische monitor" en is er een nieuw product geïntroduceerd waarin de kans van slagen wordt berekend indien je een motie wilt indienen bij een bepaald kamerlid. Beide producten heb ik voor Wepublic mogen vormgeven.
De grootste uitdaging was de krappe deadline. Zowel de website voor de Motie Machine als de nieuwe Automatische Monitor moesten binnen een aantal weken (2 sprints) ontworpen zijn. Binnen deze tijd moest er een MVP gemaakt zijn, deze kort bekeken en gereviewd worden en de feedback verwerken. De MVP ging snel live waarna de reacties en feedback werd ontvangen van de gebruikers en deze weer verwerkt werden in een nieuwe versie.
UX & UI Proces
Door de krappe deadline is er geen UX research vooraf gedaan. Wepublic heeft kort gebriefd over de doelgroep, de (potentiële) klant en de functionaliteiten die in het dashboard en op de website moesten komen.
Vanuit deze informatie is direct over gegaan naar het neerzetten van wireframes. Vanuit de live versie zal pas informatie en data worden gehaald om meer te leren over het gebruik en het product hier op aan te passen.
Oplossingen
Wireframes werden gemaakt en beoordeeld met prototypes via Invision. Daarna werden de wireframes omgezet naar designs. Zowel voor desktop als mobiel gebruik werden simpele en slimme oplossingen neergezet om effectief het doel te bereiken.